Back to Top

Vergelijk toestellen en abonnementen

Schuif voor meer

Is Ziggo jouw internetprovider, dan maak je waarschijnlijk ook gebruik van Ziggo mail. Hoe kun je Ziggo mail instellen op de iPhone? Bekijk ons stappenplan en wat je moet doen wanneer het niet lukt. Ook geven we je een aantal praktische tips bij het gebruik hiervan op je iPhone.

IPhone: Ziggo mail instellen

Voor het instellen van mail van Ziggo heb je jouw Ziggo e-mailadres en wachtwoord nodig. Ben je deze inloggegevens kwijt, dan is het belangrijk om dit aan te passen. Dit doe je via www.ziggo.nl/mijnziggo. Zo stel je de mail op je iPhone in:

  • Ga naar instellingen op je iPhone
  • Selecteer e-mail à contact à agenda's
  • Selecteer het gewenste account en tik op ‘verwijder account’
  • Kies voor nieuwe account en selecteer ‘anders’ à ‘voeg mail account toe’
  • Vul nu je naam, email en wachtwoord in
  • Tik op volgende en kies voor iMap
  • Server inkomende post: Host naam is imap.ziggo.nl
  • Server uitgaande post: Host naam is smtp.ziggo.nl
  • Gebruik je volledige e-mail adres en wachtwoord bij zowel inkomende en uitgaande post
  • Tik op volgende à bewaar
  • Tik op het nieuwe Ziggo account
  • Selecteer bij server uitgaande post de optie ‘smtp’
  • Selecteer bij hoofdserver de optie ‘smtp.ziggo.nl’
  • Controleer de volgende instellingen of pas ze eventueel aan:
  1. Gebruik SSL: aan
  2. Identiteitscontrole: wachtwoord
  3. Serverpoort: 587
  • Tik op gereed à accounts à geavanceerd en controleer de volgende instellingen:
  1. Gebruik SSL: aan
  2. Identiteitscontrole: wachtwoord
  3. Serverpoort: 993
  • Tik op account à gereed

Ziggo mail is nu ingesteld. Controleer dit door een e-mail naar jezelf te sturen. Kun je verzenden en ontvangen? Dan werkt alles naar behoren.

Tip: Losse iPhone kopen - prijzen vergelijken

Bekijk ook: Abonnementen met iPhone vergelijken

Ziggo e-mail toevoegen aan email app

Maak je gebruik van een externe e-mail app, dan kun je hier heel eenvoudig je Ziggo e-mail aan toevoegen. Afhankelijk van de applicatie kies je voor het toevoegen van een nieuw account. Vul je e-mailadres en wachtwoord in en bevestig dit. Een applicatie van derden synchroniseert met de Ziggo mailserver. Hierdoor kan de applicatie al jouw berichten binnenhalen of nieuwe berichten versturen. Dit is niet van invloed op de berichten die op de mailserver staan.

Uitgaande mail Ziggo werkt niet

Soms lukt het versturen of ontvangen van e-mail berichten niet. We zien vooral dat uitgaande mail Ziggo vaker niet werkt. Controleer eerst of er sprake is van een storing. Is er geen storing aanwezig, controleer dan of je een internetverbinding hebt. Mocht dit werken, probeer dan of je kunt inloggen op de mail. Lukt dit, verstuur dan een testbericht naar je eigen e-mailadres.

Komt de e-mail niet binnen? Kijk eerst of automatisch doorsturen staat uitgeschakeld. Blijft het probleem aanhouden, neem dan contact op met de Ziggo klantenservice.

Ziggo mail op je iPhone: praktische tips

Hieronder volgen een aantal praktische tips met betrekking tot Ziggo mail gebruik:

  • Bewaar je berichten op een veilige manier en zorg altijd voor een telefoonvergrendeling.
  • Synchroniseer je Ziggo mail contacten en afspraken met je iPhone. Dit doe je door het aanpassen van inkomende serverinstellingen.
  • Ziggo mail koppelen aan Gmail is erg praktisch. Hiervoor log je in op jouw mail via Ziggo en kies je voor e-mail à email account toevoegen.

Ervaar je problemen met e- mail op de iPhone en kom je er niet uit? Neem dan altijd contact op met Ziggo, mogelijk kunnen ze jou verder helpen.

Vergelijk toestellen en abonnementen

Schuif voor meer